20 Tips om meer Bezoekers op uw Website te krijgen in 2015

Meer verkeer op uw website

Bedrijven tegenwoordig hebben steeds vaker te kampen met een lager aantal bezoekers en siteverkeer. Voornamelijk de laatste jaren blijkt deze trend zich door te zetten, zeker wanneer het aankomt op KMOs & zelfstandigen.

Wij geven u enkele Tips & Tricks mee die uw website, blog of gespecialiseerde artikels meer zichtbaarheid zal geven. Sommige tips zijn eenvoudig uit te voeren, andere zullen een grotere inspanning van u of uw webmaster/communicatiebureau vergen.

1. Zorg voor een correcte pagina titel. - Dit is een eerste bron van informatie die zichtbaar is in de bezoeker zijn browser of op zijn tabblad.

2. Zoek naar een interessante omschrijving. - U moet er in slagen om de aandacht van uw bezoekers te trekken, zorg dus voor een interessante titel met daarin al wat specifieke en/of actuele zaken.

3. Benoem uw html/php/...-document. - Geef uw document een omschrijvende titel. Wanneer uw documenturl pagina24.html heet, zal deze veel minder scoren qua SEO (Search Engine Optimalisation) en daardoor minder snel gevonden worden via Google & andere zoekmachines. Kijk als voorbeeld even in uw adresbar naar deze URL. Het beter scoren van uw website op vlak van SEO kan alleen maar positieve invloed hebben op uw bezoekersaantal.

4. Ga actief te werk op Sociale Media. - Informeer uw klanten en volgers via sociale media van uw laatste artikel, publicatie, blogpost of nieuws. Een simpele post of tweet kan gebruikers aanzetten tot een bezoek wanneer dit voor hen nuttig kan zijn.

5 & 6. Probeer te linken naar andere inhoud. - Links binnen uw tekst naar relevante andere artikelen zal ook een gunstige invloed geven. Dit kan zowel naar uw eigen content zijn als naar zaken die bijvoorbeeld experts over de materie hebben geschreven op externe sites.

7. Gebruik uw nieuwsbrief. - Wanneer u nieuwe informatie plaatst op uw website, neem dan zeker een link op als u later een nieuwsbrief naar uw klanten stuurt. Enkele relevante quotes van het artikel kunnen dan opgenomen worden om interesse op te wekken.

8. Update ook uw oudere artikels. - Kijk ook even na of uw oudere artikels/blogposts/nieuwsupdates de juiste tags en paginatitels hebben. Nogmaals, een unieke URL zal hier al veel bij helpen.

9. Post meer en regelmatiger. - Probeer indien mogelijk meer te posten. Wanneer u frequenter nieuwe informatie zal toevoegen, gaat dit automatisch een hoger aantal bezoekers met zich meebrengen.

10. Vermeld "influencers" op Twitter. - Wanneer u iemand vermeld of u quote informatie van iemand, vermeld deze dan ook in uw tweet (voorbeeld @BenoitLeterme) wanneer u dit artikel uitbrengt op uw twitter-kanaal.

11. Dateer uw artikels. - De hoeveelheid data blijft aan een duizelingwekkende snelheid toenemen op het web. Zorg er daarom voor dat bezoekers weten wanneer uw artikel geplaatst is. Niets is vervelender dan een volledige pagina te doorlezen en nadien pas te zien dat de besproken zaken niet meer relevant, on-topic of outdated zijn.

12. Beantwoord vragen. Ga na of er buiten uw FAQ (Frequently Asked Questions) nog zaken zijn die repetitief voorkomen. Door deze te behandelen zal je doelgerichte vragen via bijvoorbeeld Google sneller op uw artikel & website krijgen.

13. Start een aparte Facebookgroep. - Buiten uw bedrijfspagina op Facebook, kan u ook een Facebookgroep gaan aanmaken. Deze kan over een niche-segment gaan waarin u advies geeft, en ze dan eventueel linkt naar specifieke informatie op uw website.

14. Maak een forum. - Deze tip is meer gericht naar de grotere KMOs maar de aanmaak van een forum kan een eenvoudige manier zijn om een gestuurde interactie aan te gaan met (potentiele) klanten.

15. Voeg uw blog toe aan mediaplatformen. - Uw artikel en expertise kan u gaan delen op verschillende platformen. Deze tip is voornamelijk voor blogposts.

16. Publiceer uw artikels in meerdere talen. - Het spreekt voor zich dat wanneer u uw artikels publiceert in meerdere talen, u meer bezoekers zal krijgen. Wanneer u niet enkel zou posten in het Nederlands en Frans, maar ook in het Engels zal uw bereik aanzienlijk vergroten. Denk maar aan producten die online verkocht worden.

17. Neem controle over uw content. - Via Google Webmasters Tools kan u meer data en inzicht gaan krijgen, welke u meest populaire pagina's zijn, en welke u misschien beter laat vallen. Let wel: bij een eerste login sessie zal nog niet alle info geladen zijn (er kan een foutbericht gegeven worden:"Geen gegevens beschikbaar."), probeer dit opnieuw na enkele dagen en u zal meer details gaan waarnemen.

18. Laat uw bezoekers interactief deelnemen. - Bezoekers die uw content apprecieren, zullen deze ook willen delen met kennissen. Maak het voor hen gemakkelijk. Plaats de nodige share-buttons zodat ze dit onmiddellijk kunnen doen, zonder dat ze de website hiervoor moeten verlaten.

19. Bedank uw lezers. - Door uw sociale media kanalen correct te beheren, zal u snel zien wanneer hierop interactie komt (vanwege een artikel of recente post). Geef tekst en uitleg bij eventuele vragen, of bedank bezoekers die info delen.

20. Post uw presentaties op Slideshare. Het zal zowel uw bereik als SEO verder helpen, en voor sommige bedrijven is het een vorm van dienstverlening om gedetailleerde informatie te delen.

Extratje: Pas uw metatags en og-tags aan - Via de metatags in uw header, zal de juiste data opgenomen worden bij zoekmachines, maar ook via de og-tags (Open-Graph Objects) zal het delen eenvoudiger verlopen via Facebook, bekijk deze details via Developers Debugger Tool van Facebook.

Hebt u zelf nog vragen, of wenst u te weten te komen hoe u site en bedrijf beter kan scoren. Aarzel dan niet om ons te contacteren.

Zelf nog input of leuke Tips & Tricks? Laat ze ons weten via Facebook, Twitter, LinkedIn of per mail.

Deel deze post: